TAK BOLEH PISAH KE?

“Angah balik sekolah nanti pergi rumah mak tau!". Sepanjang tahun 2016 aku beri pesanan tu kepada angah Izz. Nampaknya tahun 2017 ni pun aku kena beri pesanan yang sama. Sebabnya, angah Izz masih lagi tadika satu perumahan dengan mak.


Oh ya, mak tu adalah panggilan angah Izz kepada pengasuhnya. Aku appointed pengasuh bukan apa, sesi pembelajaran tabika jam 8:00am hingga jam 12:00pm. Jadinya, takkanlah aku nak ambil angah Izz tengahari tu dan bawanya ke pejabat? Jadinya, aku upahlah pengasuh.

Tak lama angah Izz di rumah mak. Balik tabika jam 12:00pm, mak akan jemput, mak beri makan, mak suruh mandi, mak pesan tukar pakaian dan mak suruh tidur. Petang dalam jam 4:00pm, aku dah datang ambil angah Izz.

Sepanjang tahun 2017 lah begini. 2 tahun dibawah jagaan mak. Next year, angah Izz dah tahun 1. Senang sikit kerja aku sebabnya Inshaa Allah angah Izz akan bersekolah sama dengan abangnya, along Izz.

Semoga dipermudahkanNYA.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Followers

Google+ Followers

Like Us

Babab.net Blogged.my