PERLU JUGA ANTIBIOTIK V

MRSA. Aku tak pastilah berapa serius, tapi jika libatkan dengan line tu, serius lah tu! Antibiotik V. Dah lama rasanya anak tidak diberi antibiotik V ni. Kali terakhir tahun 2015. Kenapa tak beri? Sebabnya anak aku alergik. Bila beri, anak naik kemerahan dan bengkak.

Kali ini, nak taknak tetap kena beri anak antibiotik V. Bukan apa, dalam beberapa bulan ni, MRSA kerap menyerang. Untuk elakkan berulangnya MRSA, anak perlu juga antibiotik V.


Alergik, bagaimana nak atasinya? ID dah fikirkan caranya. Semalam, anak diberikan sejenis ubat P dahulu sebelum diberi antibiotik V. Mula dengan rate perlahan, tengok anak tiada apa-apa, rate ditambah sedikit.

Alhamdulillah, dah 4 kali diberi antibiotik V, anak tidak tunjukkan tanda-tanda alergik. Syukur! Risau tau kami. Tak boleh nak tidur asyik perhatikan anak kalau-kalau ada keluar tanda alergik.

Anak akan diberi antibiotik V, 4 kali sehari. Berapa hari, itu tidak pasti. Mungkin sehingga result darah anak dah free MRSA. Kita doakan saja yang terbaik buatnya. Terima kasih ID yang berikan solution. Inshaa Allah, bila dah sembuh, MRSA tak datang lagi. Mudah-mudahan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Followers

Google+ Followers

Like Us

Babab.net Blogged.my