KALAU AKU KELUAR AWAL...

Hari ini penuh dengan gambar anak-anak memulakan sesi persekolahan, kan? Fokus tentunya kepada anak-anak yang menginjak ke darjah satu. Seronok rasa, terasa bagai nak jadi budak sekolah semula je. Buka radio Sinar fm, pun sama sembang pasal persekolahan.

Aku kurang sikit excitednya sebabnya anak aku seorang dah darjah tiga, seorang lagi pula masih Tabika Kemas.


Anak-anak aku semuanya bersekolah di Kuala Lumpur. Mudah sikit kerana aku pun bekerja di Kuala Lumpur. Setiap hari aku perlu travel 40-50 km untuk hantar mereka ke sekolah. Jarak sekolah anak sulung aku dan tabika anak kedua aku lebih kurang 10 km. 10 km di Kuala Lumpur tu faham-fahamlah ye, silap masa boleh makan satu jam. Huhuhu...


Hendak sampai ke lokasi sekolah anak-anak pada waktunya, aku kenalah keluar awal. Biasanya, aku akan gerak jam 6:15 am dari rumah. KALAU AKU KELUAR AWAL, aku akan sampai sekolah pada jam 7:00 am. Awal, kan? Ada parents lagi awal sampai tau daripada aku. KALAU AKU KELUAR AWAL, aku akan sampai ke tabika pada jam 7:45 am.

Semua di atas akan berlaku KALAU AKU KELUAR AWAL. Kalau aku keluar lambat, contohnya 6:30 am ke atas ... aku akan sampai ke sekolah jam 8:00 am dan sampai ke tabika jam 9:30 am. Beza 15 minit keluar, besar bezanya aku sampai.

Oklah, nak tidur dan rehat sebabnya esok AKU NAK KELUAR AWAL. Hahaha...

1 comment:

  1. masalahnya kalau..

    haha..

    masalah kalau ni..susah sikit nak menjawabnya.

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Followers

Google+ Followers

Like Us

Babab.net Blogged.my