Post Top Ad

KESEMBUHAN ADIK IZZ MENJADI KEUTAMAAN

Assalammualaikum . . .

Menanti adik Izz pulang umpama menanti sesuatu yang sangat-sangat didambakan. Mana tidaknya, sudah lama sangat adik Izz ditahan di wad. Sejak sekian lama, adik Izz tetap di wad yang sama iaitu Wad KK4, Institut Pediatrik HKL. 

Patient keluar masuk, namun adik Izz tetap disana. Dua tiga kali keluar masuk, namun adik Izz tetap juga ada. Keutamaan sebenarnya adalah melihat adik Izz sembuh dan sihat, jadi berapa lama adik Izz di wad tidak berapa difikirkan sangat oleh aku dan mama Izz. 

Opah Izz setia menemani adik Izz di wad. Beri peluang mama Izz bekerja. Terima kasih opah Izz

Kesiankan dengan opah Izz yang sudah berusia itu. Berulang alik, berganti-ganti menjaga adik Izz di wad, meninggalkan atok Izz keseorangan di rumah, tinggalkan rumah di kampung halaman. Aku tahu mereka penat dan letih, rindukan suasana kampung walaupun mereka tidak mengatakan demikian. 

Sepatutnya pada usia emas begitu, atok Izz dan opah Izz berehat mengisi masa bersama-sama. Apakan daya keadaan memaksa dan pengorbanan itu dituntut. 

Alhamdulillah kami semua diberikan kesihatan olehNya untuk terus menjaga adik Izz. Harapan agar doa-doa kita semua dimakbulkan Ilahi untuk melihat adik Izz sembuh dan segalanya akan kembali normal sediakala.

Inshaa Allah.


2 comments:

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!